pátek 5. prosince 2014

Úryvek z knihy, Den 4 - Labyrint světa a ráj srdce. Kavárna na konci světa.

Stav :
 no, stránky nějak stále přibývají :))

DEN ČTVRTÝ – Labyrint světa a ráj srdce
Kavárna na konci světa. Ta, jejíž jméno zůstane nevysloveno.

(...)

Kdybych byla galaktickým inženýrem, vědátorem a vizionářem – vědomím, které je zodpovědné za vznik reality tohoto vesmíru, asi bych se v této fázi projektu zamýšlela nad situací následovně:
Zprvu se mi do projektu moc nechtělo, byl to poměrně velký závazek, protože ve stvoření platí „jsi zodpovědný za to, co vytvoříš“. Nikdo z nás (myšleno archetypálních aspektů stvořitele) si neuměl představit v praktické rovině, jak najdeme cestu zpět k vědomí celku, kým se vlastně staneme poté a do jaké míry se budeme sami muset ponořit do vlastní hry. Existovaly teorie, … výborné, přesné teorie. Přesné… dokud jsme nebyli v poli.

(...zde se v knize nachází pár stran filozofování:)

Mnoho z lidí je tak zasaženo iluzí odtržení od sebe sama, že i když budou navráceni k sobě sama, nebudou věřit, že jsou to opravdu oni, budou se do sebe dívat a neuvěří, že vidí sebe. Posttraumatický šok na intergalaktické úrovni. Věděli jsme, že budeme do té hry zažraní. Ale takhle? V tomhle bodě pozitivního obratu, kdy v mnohých z nás život znovu získává váhu nad entropií, máme tendenci prohlašovat, že „to samo“, ale ne vždy bylo tak veselo.

Nikdy se mi moc nelíbila představa, že budu (byť jen svou malinkatou podčástí a oproti věčnosti opravdu úplně minimální sekvencí) forma života na bázi uhlíku. Ty barbarské instinktivní pudy začnou duši pohlcovat už v okamžiku sestoupení do formy. Uhlík vytváří děsně složité molekuly a čert (no, právě!) aby se v tom vyznal. Nelíbila se mi možná proto, že jsem věděla, že mě to uvnitř nenávratně změní. A já jsem měla ráda to, kým jsem byla. Možná jen z důvodu, že jsem si nedokázala představit, kým bych se mohla stát – naštěstí ten sen za mě snilo samo stvoření a Ananké mě provedla dolním světem, do kterého bych dobrovolně sama nevstoupila. Sedmkrát svlečená. Zbylo jen maso a kosti. Tedy Život. Netušili jsme, že sami sebe na té nejvyšší úrovni touto zkušeností natolik polidštíme. Lidskost byla tvůrčím záměrem, ale nakonec se stala osamostatněným principem, který začal prostupovat původní stvoření. Tuhle možnost nevypočetl žádný z našich kosmologů. Proto je velmi důležité, kterým směrem se lidskost nyní vyvine.

V tom momentu, kdy i my jsme potřebovali výhodu herního zápalu, se rozhodovalo, kdo z nás se nechá hrou pohltit a vymaže si vzpomínky na svůj stvořitelský původ. Koexistence An měla dokonalé předpoklady. Ani za tisíc zlatejch prasat! Ta pravděpodobnost, že se ztratím v hmotě, podlehnu entropii, se mi prostě nelíbila. Na můj vkus příliš velký šach mat. Já mám ráda, kým jsem, nechci se rozpadnout zpět do původních forem. Když mě postavili do kvantové superpozice všech vývojů, ukázalo se, že mám opravdu minimální pravděpodobnost, že jdu na cestu bez návratu. Pořád jsem váhala, mám takový dojem, že mě zbytek mojí monády musel dlouze přemlouvat. I když dlouze je jen slovní obrat ve chvíli, kdy všichni zúčastnění znají již předem výsledek komunikace. Kdybych ten rozhovor dešifrovala do slov, mohlo by to vypadat asi takto: „Ančo, pojď taky, bez tebe to nebude ono.“ Nechtěla jsem, tak na mě vytáhli vyšší kalibr: „Ančoooo, pojď, bude tam kafe a zákusky.“ Možná se může zdát trochu primitivní, že rozhodujícím faktorem v motivaci pro ponor do hmoty se stane něco tak nepodstatného, ale z té perspektivy se věci jeví jinak, hra jako taková mě zprvu moc nezajímala - dokud - ano, to bylo záměrem - dokud jsem nezapomněla na svůj stvořitelský původ. Teď znám svůj původ, ale nemůžu se oprostit od vlezlého pocitu, že ta hra je důležitá. Tehdy mi to nepřipadalo, takže to zapomnění opravdu splnilo svůj účel. Anča je ve hře a dává do toho všechno.

Z toho důvodu si právě zákusky a kafe nechávám „dovolené“, nebrání mi v tom, proč tu jsem, i když cukr a kofein značně narušují vnímání – přenos informací mezi rovinami, takže jdu po své cestě trochu opile, ale jdu. Přesto dokud to půjde, nehodlám se jich vzdát, protože svým způsobem ze mě dělají víc mě v tom člověčenském slova smyslu a připomínají mi *proč* tu jsem, proč právě můj naturel… Bez nich bych sice získala větší komunikační potenciál, ale paradoxně bych ztratila spojení se svou lidskostí. Snad je to srozumitelné, aniž bych u někoho podporovala iluzi, že je v pořádku podléhat slabostem.


Autor článku: Jana Mráčková, An 

Článek (či jeho části) je možné sdílet v nezměněné podobě včetně aktivního odkazu na http://poselstviohne.blogspot.cz.


Rozvoj článků podpoříte finančně nebo dárkem od srdce - obojího si cením a vážím, je to dar za dar.

  • Fio banka, platby z ČR: 2100410460/2010
  • Fio banka, platby ze SLOVENSKA: 2100410460/8330 

Žádné komentáře:

Okomentovat