středa 31. října 2012

Cesta k sebepřijetí - přijímám, že se nepřijímám


Už jsem unavená, jak detailně a permanentně mi mé okolí zrcadlí to vše, co na sobě nepřijímám. Jsem v bodu frustrace, únavy a defenzivy, a to je pokrok. Ano, nepřijímám na sobě to a to... Znám své stránky, které považuji za negativní a také vím, že doposud jsem je potřebovala a zároveň zrcadlily něco někomu jinému - v tom je vesmír neomylný, nikdy se nepotkají dva lidi, kteří by si neměli co předat - zapadáme do sebe jako dílky puzzle, i když někdy je to bolestivé, než to zpracujeme, pochopíme.

Tolikrát jsem se snažila změnit, co jsem - zlepšit, dospět, zhubnout, vyvinout se v nějakou lepší formu existence (ano, smích), cítila jsem ten tlak okolí, že "takhle to není správné, takhle se to nedělá" a ten tlak byl zároveň pouze mé vnitřní přesvědčení o tom, kým bych měla být, kdybych poslouchala své ego a strach. 

Když jsem se zamyslela, proč jsou všechny mé pokusy být - trpělivější, pořádnější, mlčenlivější, uzemněnější, méně emocionální, neplácat se neustále v nějaké iluzi - neúspěšné, zjistila jsem, že nejsem sterilní, totiž nechci být sterilní. Můj vzdor být podle norem (bez úvahy nad tím, co to normy jsou, a že jsem si je stanovila já sama) je přirozený, Země je plná pestrosti, pro vývoj nás všech je docela vhodné, abychom si udrželi svou rozmanitost.

Mé okolí mi nezrcadlí, že bych se měla změnit, mé okolí mi dává jasně najevo - přijmi, co jsi, neboť to je tvým darem. Být tím, čím jsem, je největší dar pro mne i mé okolí - a být tím v Lásce. Pořád do kolečka, dokud to nepochopíme.

Pro jakékoliv uvědomění je důležité mluvit o tom, co cítíme - vynést to na povrch nám umožní se v tématu uvolnit, dostat blokovanou energii na Světlo - říct si třeba Jo, nedodělala jsem školu, neumím se rozhodnout, nepřijímám své tělo, žiju z iluze do iluze a neumím udržovat pořádek atd. atd., ale přijímám, že se za to nepřijímám, vše má svůj důvod a já já tomu plně důvěřuji. Jsem, co jsem, a miluji se, protože jsem jedinečný aspekt Univerza. 

Myslím, že velkou překážkou společnosti na cestě k sebepřijetí je, že mezi sebou nemluvíme o tom, jak se cítíme, že se schováváme za nepravdy, schováváme stránky, které považujeme za své slabosti, a tím manipulujeme okolí, aby přijalo obraz toho, že jsme víceméně dokonalí, zatímco cítíme ten rozpor, a to nás vnitřně trhá a vrhá do nepřijetí sebe sama. Tím, že odhalíme svůj vnitřní svět, zároveň umožníme druhým projít cestou přijetí. Zvnějšku to totiž vypadá, že všichni jsou v pohodě a nikdo nemá problém, a tak se nutně musíme cítit, že jsme špatní, když jediní máme problém, ale náš problém je pouze v tom, že jej jako problém vnímáme.

S Láskou Váše spolucestovatelka životem - Anamel, v permanentním procesu

4 komentáře:

  1. Jsem co jsem -jsem jedinečný aspekt Univerza - přijímam se ... no super.
    Akorát som naštvaná na seba keď /ako pred chvíľou som nedokázala urobiť dvere, odrezať ich rovno/ nadávam, naštvem sa a potom používam asi 5x sprosté nadávky.
    Nikto ma nepočuje, len On, a toto ma štve. Veď chcem byť lepšia a lepšia...:-))
    Otázka : sú nadávky tiež dielom BOHA ??
    Be

    OdpovědětVymazat
  2. Co se týče mé zkušenosti - pod takovým vztekem se skrývají mnohem hlubší věci, vztek jen ukazuje, že máme hledat. Já osobně prožívám při takových činnostech velkou frustraci (sekání zahrady atp., tzv. mužské práce), vztek a smutek mám z naprosto zjevného důvodu - chci plně prožívat své ženství, ale nemám muže, který by mi to umožnil, zároveň nechci muže determinovat podle toho, jestli se dokážou postarat o dům, a nechci prožívat své vnitřní ženství prostřednictvím výměny za to, že se mám o koho opřít. A dokud budu mít potřebu se o někoho opřít, nebude se o koho opřít. Až dozraje čas, bude to přirozené a v Lásce. Veškerá frustrace pochází z toho, že se cítíme sami.

    Pouze ego chce být lepší a lepší, pouze strach nás nutí být tím, čím nejsme. Skutečná podstata (tedy On, jak ho nazýváš) jsme my sami a jsme dokonalí takový, jací jsme v Tady a Teď. Ale zajímavé téma, něco mám rozepsané, asi je to ve vzduchu.

    Nadávky - hm, jsou součástí univerza, mají svůj smysl, ventilují z nás negaci, která chce ven. Zároveň se však napojujeme na kolektivní jazyk a otevíráme portály do všech situací, kdy vulgarismus byl použit - do všech hádek, situací plných zoufalství a nenávisti. To do určité míry potřebujeme, než se rozhodneme, že nepotřebujeme. Máme volbu. Pak nadávky z našeho slovníku přirozeně vymizí, není potřeba se trestat, vinit, posuzovat. Vše má svůj čas.

    Přeji krásný den. An.

    OdpovědětVymazat
  3. Perfektne podaná odpoveď - ano frustrácia, že musím robiť mužské práce . Niekedy som víťaz, urobím čo máloktorá ženská dokáže. Niekedy ako včera som si taká istá bola a hu, nevyšlo. Sakra, ešte som si namohla svoju nežnú chrbticu pri motání s dverami :-DD
    .. ano je to obava, že stratím svoje ženství je. Čo keď sa zjaví ešte ten pravý Chlap, čo si trúfne na Everest? Dík An.

    BE

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, mám kolem sebe ženy, které zvládají mnoho rolí, včetně být mužem. Často jim v životě chybí respekt od ostatních, protože se podceňují a nedokáží dát respekt sami sobě. Všechno zvládneme sami, to bez pochyb, ale proč? Tím ubíráme mužům právo býti muži. Muž se stane mužem, až si žena dovolí býti ženou. Nemusíme mít milence, když přijmeme věci jak jsou, objeví se v našem životě muži, kteří o nás přirozeně začnou pečovat bez nároku na cokoliv - teprve ale až si to dovolíme. A muži kolem nás jsou jasným ukazatelem, jestli už jsme si to alespoň trochu dovolili.

    Ten muž se zjeví možná až tehdy, když se přestaneme považovat za obtížné dobrodružství, pak to znamená, že jsme nalezli hodnotu sebe sama, bez podceňování, bez přeceňování.

    Hodně štěstí při hledání a přijímání sebe sama. An.

    OdpovědětVymazat