středa 15. ledna 2014

Pocházíme ze stejného, ale stejní nejsme

Buďme vděčni za rány, které nás formovaly do naprosto dokonalé jedinečné podoby... Trvalo mi hodně dlouho, než jsem se přestala srovnávat s druhými. Jak říká Osho - Bambus nemůžete srovnávat s borovicí, bambus je bambus a borovice je borovice. Proč bychom je chtěli srovnávat? Tak je to i s námi lidmi. I dnes se občas objeví někdo, kdo rozjitří mé pochyby o sobě samé. Tyhle pochyby jsou ale jen dočasné (a mnohem kratší, než tomu bývalo) a umožňují mi znovu si uvědomit svou jedinečnost. Jedinečnost se vším všudy. Nejen s tím "dobrým", ale i s mými záchvaty úzkosti, které mi umožňují nalézat tisíce způsobů, jak aktivizovat znovu a znovu svou energii a být si jistá o podobě života, jaký chci žít. S mými emočními tobogány, v jejichž energii dřímá obrovská životní síla a tvořivý potenciál... Vše špatné v nás je dobré, jedinečné a úžasné. Jen to poznat, pochopit a začít správně používat...

Tenhle svět, jak jsme si ho vybudovali, by nás rád měl jednotvárné, vypadá to bezpečněji, není v tom žádné riziko, tak jsme to chtěli, byli jsme vyděšený z následků našich kolektivních chyb. Jenže jsme zjistili , že to nefunguje, že se nám to nelíbí, už to tak nechceme, no big deal, tvoříme dál...

V tom jednotvárném světě bývaly doby, kdy jsem byla schopná se vinit za to, že nejsem tak "plochá" jako někteří lidé. Byla jsem svým prožíváním mimo běžnou normu, a to mi způsobovalo pocit vydělení ze společnosti. Tedy oddělenost. Pak jsem se dlouho obviňovala za to, že v určitých lidech nevidím tu hlubinu, že jsem egoisticky povýšená. Nakonec se učím na lidi dívat střízlivým okem, bez závojů vlastního idealismu a bez nadřazeného posuzování. Je, jak je. Jsou, jací jsou. Jsem, jaká jsem. A všichni jsme dokonalí takoví, jací jsme. V tom je ta sou-hra.

Jenže potenciál není to samé co projevení. Každý má potenciál být hluboký a vědomý, ale ne každý to žije... A já mám právo být sama se sebou s-pokoj-ená za své projevení, protože tohle projevení je se mnou v souladu. Projevuji se. Nádhera.

V chrámu se tyčila socha Buddhy. Byla nádherně vytesána ze žuly. Každý den k ní přicházelo mnoho lidí, aby se pomodlili. Schody, které k Buddhovi vedly, byly ze stejné žuly jako socha.

Jednou se však tyto schody staly velmi nespokojenými a ozvaly se na protest: „My jsme tu společně jako bratři, přišli jsme ze stejné hory. Co dává lidem právo po nás dupat a před tebou se klanět? Co je na tobě tak zvláštního?“

Socha Buddhy klidně promluvila: „Vytesat vás znamenalo čtyři rány kladivem, a byly jste stvořeny. Ale já jsem musel podstoupit deset tisíc ran, aby se ze mne stal Buddha“. (příběh převzat z Filozofického bulletinu Nová Akropolis)

Autor článku: Jana Anamel Mráčková 

Článek (či jeho části) je možné sdílet v nezměněné podobě včetně aktivního odkazu na http://poselstviohne.blogspot.cz.


Děkuji za příspěvky

  • Fio banka, platby z ČR: 2100410460/2010
  • Fio banka, platby ze SLOVENSKA: 2100410460/8330 

Žádné komentáře:

Okomentovat